fbpx

Gdzie i jak zarabiać na afiliacji? Oto polecane finansowe programy partnerskie

Finansowe programy partnerskie, inaczej afiliacyjne, mogą być skutecznym sposobem na zarabianie w sieci. Jeśli masz bloga, profil w mediach społecznościowych lub grupę, to zdecydowanie warto rozważyć taki sposób ich monetyzacji. Co istotne, polecać produkty możesz również znajomym, a nawet… sobie samemu. W tym wpisie pokażę przykłady sieci afiliacyjnych, dzięki którym możesz promować produkty finansowe (i nie tylko) i otrzymywać prowizje.

Finansowe programy partnerskie – gdzie warto?

Na początku wskażę sieci afiliacyjne, które znam, przetestowałem i na bazie własnych doświadczeń mogę polecić. W mojej ocenie wszystkie są wiarygodne, wypłacalne, a co najważniejsze oferują szeroką gamę produktów do promowania. Znajdziesz więc tam m.in. konta bankowe, karty kredytowe, kredyty, pożyczki, ubezpieczenia, a nawet produkty pozafinansowe takie jak oferty telekomunikacyjne czy sklepy z elektroniką. Warto zarejestrować się w kilku sieciach chociażby po to, aby porównać stawki oraz zakres dostępnych produktów do promowania.

Zarejestruj się

Program partnerski eBroker Partner (ebrokerpartner.pl) należy do spółki Rankomat.pl sp z o.o. sp. k. Program ten oferuje 50 zł na start, a także szereg narzędzi do promocji produktów finansowych i pozafinansowych. Są to m.in. linki do poszczególnych produktów, które możesz umieścić na swojej stronie, profilu lub grupie. Oprócz tego do dyspozycji masz m.in. banery, widżety, pliki xml, a także możliwość wygenerowania własnego serwisu partnerskiego w domenie ebrokerpartner.pl (lub też pod własnym adresem, jeśli taki podłączysz). Omówienie poszczególnych narzędzi znajdziesz w dalszej części tekstu.

Zarejestruj się

System Partnerski Bankier.pl (systempartnerski.pl) należy do Bonnier Business Polska sp. z o.o. Tutaj również znajdziesz szeroką gamę narzędzi do promocji produktów finansowych i nie tylko. Są więc m.in. linki, banery, widżety, pliki xml, mailingi, a także możliwość zbudowania własnego serwisu w domenie produktyfinansowe.pl lub pod własnym adresem, który podłączysz do panelu.

Zarejestruj się

Program partnerski LeadStar (leadstar.pl) prowadzony przez AJA Media Sp. z o.o. Oferuje duże zróżnicowanie narzędzi do promocji produktów finansowych i pozafinansowych. Są więc m.in. narzędzia do linkowania, pasaże na stronę, narzędzia do ekspozycji banerów, widżety, pliki xml, a także możliwość zbudowania własnego serwisu w kilku domenach do wyboru lub pod własnym adresem.

Jak działa program afiliacyjny?

Program partnerski, inaczej afiliacyjny, jest swoistym pośrednikiem między reklamodawcami (np. bankami) a partnerami (czyli osobami, które prowadzą działania w sieci). Partner, po zalogowaniu się do panelu, może sprawdzić, jakie są aktualnie możliwe do promowania produkty, na jakich zasadach można to robić i jakie są warunki wypłaty prowizji.

Kto może zarabiać w programie partnerskim?

Aby zarejestrować się do programu partnerskiego należy mieć skończone 18 lat. Nie jest wymagane prowadzenie działalności gospodarczej (aczkolwiek jeśli taką posiadasz, możesz założyć konto na swoją firmę).

Gdzie promować produkty finansowe?

Możliwości promocji jest wiele i właściwie to zależy od Twojej inwencji. Oto przykłady:

  • własna strona internetowa / blog
  • profil na Facebooku, Youtube, Instagramie, Twitterze, TikToku, Snapchacie czy Pintereście
  • grupy i fora tematyczne
  • polecanie rodzinie lub znajomym przez komunikator / maila
  • osobiste korzystanie z produktów
  • mailing

Jakie narzędzia oferują finansowe programy partnerskie?

W zależności od programu partnerskiego, do dyspozycji otrzymasz szereg narzędzi do promocji produktów w sieci. Oto niektóre z nich:

  • link afiliacyjny – jest to podstawowe i najpopularniejsze narzędzie do promocji. Po pobraniu takiego linka, możesz go umieścić w sieci i polecać dany produkt. Jeśli ktoś kliknie w link i założy np. konto czy złoży wniosek o pożyczkę, wtedy system odnotuje, że stało się to za Twoim pośrednictwem. Każdy link ma bowiem unikalny identyfikator pozwalający przypisać go do partnera. O tym, jaki jest status Twojego linka (np. kliknięty, wysłany, zaakceptowany), dowiesz się ze statystyk dostępnych w panelu programu partnerskiego. Oto przykład linka afiliacyjnego: Otwórz konto w promocji i otrzymaj premię
  • widżet – jest to kod, który możesz umieścić na swojej stronie i zaprezentować wybrane produkty (np. w formie listy)
  • własna strona partnerska – jeśli nie masz własnego serwisu, możesz wygenerować własną stronę partnerską, a następnie ją promować. Oto przykład takiego serwisu. Możesz skorzystać z domeny serwisu partnerskiego lub też podłączyć własny adres
  • baner – jest to graficzna kreacja, którą możesz umieścić w sieci. Pobierając kod, możesz go umieścić na swojej stronie i dzięki temu wyświetlić reklamę graficzną. Po wklejeniu takiego kodu, obrazek będzie automatycznie podlinkowany Twoim linkiem afiliacyjnym
  • pliki xml – jest to bardziej zaawansowane narzędzie pozwalające na osadzenie na swojej stronie promowanych produktów. Dzięki tej opcji możesz m.in. swobodnie zarządzać otrzymywanymi informacjami czy zastosować własny sposób formatowania.

Jakie są modele rozliczeń?

Tak jak już wspomniałem, przy opisie każdej kampanii znajdziesz zasady przyznania wynagrodzenia oraz stawkę. W finansowych programach partnerskich wynagrodzenie najczęściej przyznawane jest w modelu CPS (Cost Per Sale), czyli za sprzedaż. Jeśli więc za pomocą Twojego linka afiliacyjnego ktoś skorzysta z produktu reklamodawcy, wtedy Ty otrzymasz prowizję.

Innym modelem może być CPL (Cost Per Lead). W tym przypadku otrzymasz prowizję, jeśli ktoś za Twoim pośrednictwem wyrazi zainteresowanie produktem i zostawi reklamodawcy namiary na siebie. Z kolei model CPA (Cost Per Action) oznacza, że prowizja wypłacana jest za wykonanie konkretnej akcji. Może to być np. wykonanie aktywności na koncie czy też zapis do newslettera.

Gotowy na działania? Przejdź więc do rejestracji w programie partnerskim

We will be happy to hear your thoughts

Dodaj Odpowiedź

Ciekawostki Finansowe | Blog o finansach osobistych
Logo